Websitem Google Aramalarda Neden Görünmüyor?




Başka bir kelime kullanmadan tam URL’sini veya alan adını arayarak sitenizin dizine eklenip eklenmediğini test edin.
(ör. site:alanadiniz.com).

Siteniz Google arama sonuçlarında görünmüyorsa veya eskisinden daha düşük performans gösteriyorsa, sitelerinizin Google’daki arama performansını kontrol edin.

İnsanların büyük çoğunluğu, arama sonuçlarının ilk sayfasını geçmiyor . Bu araştırmaya göre , Google’ın organik arama sonuçlarında en üstteki liste, trafiğin yüzde 33’ünü alırken, ikinci sıradaki yüzde 18’e kıyasla trafik sadece oradan düşüyor.


Dolayısıyla sitenizin yalnızca Google , Bing ve Yahoo tarafından dizine eklenmesi yeterli değildir.
Siteler Neden Arama Sonuçlarında Sıralanmıyor?

İşte sitenizin Google arama sonuçlarında görünmesini engelleyen şeyler:
  • Google henüz web sitenizi dizine eklemedi
  • Web siteniz arama motoru taraması için optimize edilmemiş
  • Anahtar kelime pazarınız çok rekabetçi
  • Web sitenizde “indeks yok” etiketi var
  • Web siteniz cezalandırıldı ve Google’dan kaldırıldı

Aşağıda, sitenizin ( WordPress , Wix ve Squarespace ) sıralamada olmamasının yaygın nedenleri (ayrıntılı olarak) ve Google aramasında nasıl görüneceği yer almaktadır:


1. Google henüz web sitenizi dizine eklemedi


Bazen bir arama motorunun arama sonuçlarını güncellemesi bir hafta veya daha uzun sürebilir . Bunun nedeni, web sitenizin yeni olması ve herhangi bir gelen bağlantıya sahip olmamasıdır.

İlk olarak, Google Arama Merkezi’nde bir hesap oluşturun . Daha önce Google Web Yöneticileri olan Google Arama Merkezi, web sitenizi Google Arama için keşfedilebilir kılmak için doğru kişilerin içeriğinizi kaynaklarla görüntülemesine yardımcı olmak için burada.

Kaydolduğunuzda ve Google’ı sitemap.xml URL’nize yönlendirdiğinizde, onlardan URL’lerinizi yeniden taramasını isteyebilirsiniz . Ancak, o kadar çok istek var ki, özellik her zaman hemen çalışmaz (özellikle yeni veya büyük bir siteniz varsa).

Bir Google Arama Merkezi hesabı oluşturmak istemiyorsanız, url’nizi google’a eklemek için şu bağlantıyı deneyin: http://www.google.com/addurl/

Google, gönderilen tüm URL’leri dizinlerine eklemez ve gönderilen URL’lerin dizinlerinde ne zaman görüneceği veya görünüp görünmeyeceğini tahmin edemez veya garanti edemez. Ancak yeni web siteniz taranırsa, dizine eklenmesi bir veya iki hafta kadar sürebilir.


2. Web siteniz çok yeni


Yeni web sitenizi oluşturup başlattınız mı? Arama motoru sonuçlarında görünmeye başlaması genellikle dört hafta kadar sürebilir. İşleri hızlı bir şekilde çevrimiçi hale getirmeye alışmış olsak da, arama motoru dizinleri oldukça yavaş olabilir. O yüzden sıkı durun, bekleyin.


3. Web sitenizdeki “noindex” etiketi


Arama motorlarına sitenizi veya belirli sayfaları dizine eklememelerini söylemek için özel kod kullanabilirsiniz . Siz veya sitenizi tasarlayan biri bu kodu eklediyse, bu, neden arama sonuçlarında görünmediğini açıklar.


4. Web siteniz arama motoru taraması için optimize edilmemiş


Web sitenizi bir arama motoruna gönderdiğinizde, içerik için taramak üzere sitenize bir örümcek gönderilir. Bu örümcekler sitenizi bir ziyaretçinin görebileceği gibi görmezler.

Sitenizi meta içerik , anahtar kelime doygunluğu, alakalı içerik ve diğer birçok faktör için tararlar.

Bu nedenle, arama motorlarının Web sayfalarınızda gerçekte ne gördüğünü düşünmeniz gerekir.


5. Anahtar kelime pazarınız çok rekabetçi


Arama motorları, dünya çapında milyonlarca kullanıcının internette gezinmesine ve milyarlarca web sitesi arasından belirli içeriği bulmasına yardımcı olur.

Daha az rekabetçi bir anahtar kelime pazarını hedeflediğinizden emin olun, böylece tüketicinizin dikkatini çekebilirsiniz.


6. Tüm anahtar kelimeler eşit değildir


Arama motorlarında alakasız anahtar kelimeler için sıralama yapmak kolaydır. İşletmeniz için karlı olan anahtar kelimeleri sıralama yapmak zordur .

Zorluk iki yönlüdür, biri işletmeniz için en karlı anahtar kelimeyi belirlerken, diğeri ise sizi 1. Sayfadaki sıralamasına taşıyacak bilgiye sahiptir.


7. Web siteniz Google’dan kaldırıldı


Google, sitelerin Google’ın kalite yönergelerine uymaması halinde veya sitelerin, kullanıcıların erişim kabiliyetini azaltması gibi başka nedenlerle, yasalarca zorunlu olduğuna inandığı takdirde, siteleri dizininden ve arama sonuçlarından geçici veya kalıcı olarak kaldırabilir.

Google’ın sitenizi arama sonuçlarından kaldırmasının farklı yolları şunlardır:

Deindexed – Alanınız Google’dan tamamen kaldırıldığında. Yasaklı olarak da bilinir.
Penalized – Alan adınız veya sayfanız hala mevcut olduğunda ancak sayfalarınızın hiçbiri çok doğrudan arama sorguları yoluyla bulunamadığında. Bu ceza, Google algoritması aracılığıyla otomatik olabilir veya bir Google Kalite Mühendisi tarafından manuel olarak uygulanabilir.
Sandboxed ​​– Alan adınız veya sayfanız Dizini Kaldırılmadı veya Cezalandırılmadı, ancak Google’dan aldığınız trafik aniden önemli ölçüde düşüyor.

Siteniz kalite yönergelerimizi ihlal ettiği için dizinimizden engellenirse Google, Search Console’u kullanarak sizi bu konuda uyarabilir .

Sitenizin kalite yönergelerimizi ihlal ettiğine dair bir bildirim alırsanız , sitenizi bu yönergelere uygun olacak şekilde değiştirebilir, ardından sitenizi yeniden değerlendirilmesi için gönderebilirsiniz .


Arama motorlarının sitenizi taramasını engelliyorsunuz

WordPress, arama motorlarına sitenizi dizine eklememeleri talimatını vermenizi sağlayan yerleşik bir özellikle birlikte gelir. Bu özellik, yeni bir WordPress web sitesi başlattığınızda otomatik olarak etkinleştirilir. Bu yüzden manuel olarak devre dışı bırakmalısınız.

Tek yapmanız gereken Ayarlar » Okuma‘yı ziyaret etmek ve Arama Motoru Görünürlüğü seçeneğinin yanındaki kutuyu işaretlemek.


Web Sitenizin Google’da Görünmesini Nasıl Sağlarsınız?


Web sitenizin ilk sayfada (genellikle 10 web sitesi listesine sahip) sıralamasını istiyorsunuz. İşletmenize bağlı olarak, sıralamanızı iyileştirmek için arama motoru optimizasyonu ve SEO stratejileri kullanmanız gerekecektir.


Kapsamlı bir SEO denetimi yapın

Gelecekte daha fazla başarı sağlamak için, şimdi web sitenizin SEO denetimini gerçekleştirme zamanı . Bu size şu konularda nerede olduğunuza dair net bir fikir verecektir:
  • Yerinde optimizasyon
  • Site dışı optimizasyon
  • Anahtar kelime seçimi


Web sitenizin içeriğine anahtar kelimeler ekleyin

Anahtar kelimeler , tek bir kelime veya dört veya beş kelimeye kadar kısa bir kelime öbeği olabilir. Bunlar, sitenizle alakalı ve insanların Google’da arama yaptığında kullanma olasılığı yüksek terimler olmalıdır.

Açıkçası, sitenizin neyle ilgili olduğuyla alakalı olmaları gerekir.


Daha fazla anahtar kelime eklemek için meta etiketleri kullanın

Meta etiketler gizli kodlardır – web sitenizin ziyaretçileri onları görmez, ancak sitenizi tarayan Google arama motoru “botları” onları alır.

Eğer bir web tasarım programınız varsa veya HTML kodlaması yapmayı biliyorsanız bu meta etiketleri sitenize kendiniz ekleyebilirsiniz.


Aşırı rekabetçi olmayan anahtar kelimeler bulun

Bunu anlamak için Google’ın ücretsiz Anahtar Kelime Planlayıcısını kullanmanızı öneririz .

Bu anahtar kelime araştırma aracı, belirli arama terimlerinin popülerliğini ve bunları kullanarak karşılaştığınız rekabet düzeyini ölçmenize olanak tanır.

Son derece rekabetçi anahtar kelimeler, onlar için savaşan on binlerce web sitesine sahip olabilir, bu nedenle, bunları seçerseniz Google’ın birinci sayfasına çıkma olasılığınız daha düşüktür.


Geri bağlantıları araştırın

Sitenize geri bağlantılar içeren web sayfaları: Arama motorları için büyük bir faktör kaliteli organik geri bağlantılardır. Arama motorlarının aradığı şey budur.

Web sitenize geri bağlanan birden fazla web siteniz varsa, Google sayfanıza daha yüksek güvenilirlik ve arama sıralaması sağlar.


Google My Business’ta siteniz için bir giriş oluşturun

Bu ipucu, fiziksel konumları olan gerçek mekanda faaliyet gösteren işletmeler içindir.

Google My Business , sitenizi bir harita listesine bağlar, böylece insanlar işletmenizi aradıklarında veya işletmenizle bağlantılı anahtar kelimeleri kullanarak arama yaptıklarında , bir Google haritası listesi bulurlar ve daha fazla bilgi için web sitenize gidebilirler.


İşletmenizle alakalı içeriğe sahip olun

Sağladığınız ürün ve hizmetlere özel makaleler veya diğer materyalleri kullanın. Sadece gevşek bir şekilde ilişkili dolgu maddesi kullanmayın.

Google’ın algoritması, orijinal ve alakalı içeriğe sahip siteleri, içeriği başka yerlerde tekrar eden sitelere göre daha yüksek sıralar.

Kaynak: https://blog.gazete.site